Sağlık

Google’ın Para Karşılığı Kürtaj Olmak İsteyen Kadınları Yanıltan “Klinikleri” Desteklediği Meğer!

Google, kürtaj hakkında bilgi arayan kadınların birden çok kez ilk durağıdır. Ancak arama sonuçlarında çıkan ‘kliniklerin’ aslında kürtaj hizmeti vermediği, kürtajı engellemeye çalışan fabrikasyon merkezler olduğu ortaya çıktı! Bu, Google’ın kürtaj karşıtı grupların kadınları kasıtlı olarak yanıltmasına yardım ettiği iddialarını ateşledi.

Kaynak:https://www.vice.com/en/article/m7bb4…

Kürtaj, yüzyıllardır Türkiye’de ve dünyada tartışılan duygusal ve politik bir bahistir.

Bireylerin kürtaj hakkında özgürce bilgi edinebilecekleri ve kendileri için en doğru kararı verebilecekleri bir ortamın yaratılması yüzyıllardır beklenmektedir. Ancak bazı gruplar bu durumu manipüle etmeye ve saçmalıklarıyla insanları yanıltmaya çalışıyor.

Bu şiddet ortamında, birçok kişinin güvendiği bir bilgi kaynağı olarak Google’ın rolü çok önemlidir.

Ancak son zamanlarda Google’ın, aldatıcı bilgilerle kadınları manipüle etmeye çalışan kürtaj karşıtı gruplara bir platform sağladığı öne sürüldü. Bu kümeler, Google’ın arama motorunun reklam hizmetlerini kullanarak ‘sahte klinikler’ ve yanıltıcı hizmetler sunar.

Yeni bir raporda, Google’ın ABD’deki kürtaj karşıtı gruplar tarafından desteklenen reklamlardan sadece iki yıl içinde on milyon dolardan fazla para kazandığı iddia edildi.

Bu durum kürtaj hizmetleri arayışını ve bu hizmetlere erişimin güvenliğini bir kez daha sorgulayarak gündeme geldi.

Dijital nefreti dizginlemek için çalışan kâr amacı gütmeyen bir grup olan Dijital Nefretle Mücadele Merkezi’nin (CCDH) bir raporuna göre, kürtaj karşıtı gruplar Google’da reklam vererek insanları kandırıyor!

Google’da kürtaj hizmetlerini arayan kişiler, ‘kriz gebelik merkezleri’ olarak bilinen sahte kliniklerle karşı karşıya kalıyor. Bu merkezler, kürtaj hizmetleri sunmayan ve çoğu durumda bireyleri kürtaj yaptırmaktan caydırmaya çalışan ‘sahte klinikler’ olarak nitelendirilmektedir.

Sadece 2 yılda 10.2 milyon dolar harcadılar!

CCDH,Semrush adlı bir aracı kullanarak, Mart 2021’de ve bu yılın Şubat ayının ortalarında Google’da sahte klinikler için yapılan arama reklamlarında “kürtaj hapı”, “kürtaj kliniği”, “yakınımdaki kürtaj kliniği” gibi ifadeleri içeren sonuçlarda ilk sırada yer almak. ve “planlı ebeveynlik” için 10.2 milyon dolar harcadığını tespit etti.

Rapora göre bu klinikler, kürtajın yasal olduğu ABD eyaletlerinde Google reklamlarına iki kat daha fazla para harcıyor.

Ayrıca araştırmanın çarpıcı sonuçlarına göre geçersiz klinik reklamlarına kürtaj karşıtı kampanyalara göre 4 kat daha fazla para harcıyorlar! Böylece insanları kandırmak için daha çok para harcarlar.

Rapor, kliniklerin yüzde 71’inin insanları çekmek için kürtajla ilgili yanıltıcı iddialar da dahil olmak üzere aldatıcı yöntemler kullandığını ortaya koydu.

Ayrıca bu reklamlarda yer alan sitelerin yüzde 38’inin ana sayfasında kürtaj hizmeti sunmadıklarına dair bir uyarı yer almıyor ve Google’ın reklam politikasına aykırı reklam yapıyorlar.

Daha önce bir Google sözcüsü, kürtaj hizmetleri hakkında bilgi arayan kişilere reklam vermek isteyen herhangi bir kuruluşun sertifikalı olması ve kürtaj hizmeti sunup sunmadığını açıkça belirtmesi gerektiğini belirtmişti.

Ayrıca, Google’ın politikalarındaki maddelerden biri, gerçekten sunmadıkları ürün veya hizmetlerin tanıtımını yapan reklamlara izin verilmediğini ve bu politikayı ihlal eden reklamları kaldırdığını içerir. Buna rağmen kürtaj karşıtı grupların bu reklamlarının kaldırılmaması dikkat çekiyor.

CCDH’de bu araştırmayı yöneten Callum Hood, Google arama reklamlarının “anlamlı şeffaflıktan” yoksun olması nedeniyle üçüncü taraf analiz araçlarını kullanmak zorunda kaldıklarını söyledi.

Hood, arama motorları için ‘çok düşük bir çıta’ belirlediklerini ve bunun rastgele bir arama motorunun bilgileri nasıl düzenlemesi gerektiğine dair bir test olduğunu söyledi.

Google, kürtaj karşıtı grupların planlarının niyetlerini yaymaları için popüler bir platformdur.

Raporlara göre bu sahte kliniklerin internet sitelerinde doldurulan formlar, Google’ın en büyük yönlendirme kaynaklarından biri ve Google bu formlardan çok para kazanıyor.

Geçen yıl, VICE News, Google Haritalar’ın Avrupa’daki insanları “kürtaj kliniği” veya “kürtaj sağlayıcı” gibi terimler aradıklarında kürtaja karşı danışma merkezlerine yönlendirdiğini ortaya çıkardı!

Ayrıca insanların yüzde 68’inin reklamlarla normal sayfaları ayırt edemediği ortaya çıktı. Yani, Google reklamlarını kullanarak insanları kürtaj yaptırmaktan caydırmaya çalışıyor!

CCDH CEO’su Imran Ahmed, Google’ın sahte kliniklerin yanıltıcı reklamlarını her an kaldırabileceğini ancak bunu yapmayı reddettiklerini belirtti.

Ahmed, Google’ın para karşılığında dünyanın dört bir yanındaki insanların cinsel haklarını sistematik olarak aldatmaya katıldığını ve bu kürtaj yanlısı planlara fırsat verdiklerini savundu.

haberkigi.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu